AA000000000001000AA
Katherina Sadovsky and Lilia Li-Mi-Yan
Video, 3D, CGI, sound, AL 2020-2022
A000000000001000AA011
The artists explore the theme of the possibility of human interaction and connection with other forms of existence. What would happen if we had a new body created through interaction with new technologies, materials, bacteria? Will we be eternal, and will we remain the same humans? We are concerned with the question, what will happen to the emotions of the new person, the post-human, the cyborg...? Will we be able to refuse to reproduce ourselves?
The characters in the video are equipped with special implants and an additional organ system that allows them to survive in the modern world, where many environmental disasters have occurred. Powerful CO2 emissions into the atmosphere have led to global warming, and viruses have destroyed an ordinary biological body, forcing it to adapt to current conditions. The body of a new person, a posthuman, has learned to reproduce the critical organ systems and has also become something like a farm for growing cells and cellular organoids to create the same organs. Advances in technology and biotechnology have allowed the posthuman to survive in the most challenging conditions, reanimate the dead body and grow food with the help of innovative 3D printers and incubators. The posthuman possesses new systems of perception and feeling. For example, a system of increased empathy allows you to feel the emotional and physical state of people like him and "Inhumans". Brain mapping and emulation capabilities will enable new humans to be eternal as a neural network in digital reality or have an augmented biological body.
The characters are concerned with the same questions: the rights of the posthuman, if an individual can dispose of their death, if it is possible not to die anymore, love, responsibility, the possibility of reproduction and the transmission of their genes, if there is no more male and female gender, and children can be conceived, carried, and born outside the body.
We look closely and see something like tumors, cosmetic deformities, and parasitic (possibly symbiotic) collaborations with something organic. At the same time, we see that the subjects-carriers do not feel uncomfortable from such a neighborhood on their body.
The posthuman escapes the lifetime of his civilization. Objectively, the nervous system's plasticity is faster than technological evolution, and yesterday's demonization of information speed is not a biological but a cultural problem.
The slow social evolution we are witnessing is politically conditioned: the current government in any country is interested in slowing down. That is why it is most willing to introduce updated protocols and security strategies today. Through them, society learns patterns leading to social stagnation.
Катерина Садовски и Лилия Ли-Ми-Ян
Видео, 3D, CGI, звук, AI 2020-2022
A000000000001000AA011
В своем проекте художницы исследуют тему возможности взаимодействия и соединения человека с другими формами существования. Что произойдет, если мы будем иметь новое тело, созданное в процессе взаимодействия с новыми технологиями, материалами, бактериями? Будем ли мы вечны, и будем ли мы оставаться теми же людьми? Нас волнует вопрос, что произойдет с эмоциями нового человека, пост человека, киборга…? Сможем ли мы отказать себе в воспроизведении себя самих?
Герои проекта оснащены специальными имплантами и дополнительной системой органов, которые позволяют им выживать в современном мире, где произошло множество экологических катастроф, мощные выбросы CO2 в атмосферу привели к глобальному потеплению климата, вирусы уничтожают человеческое биологическое тело, и оно вынуждено адаптироваться к современным условиям. Тело нового человека, постчеловека, научилось воспроизводить необходимые системы органов, а так же стало чем-то вроде фермы по выращиванию клеток и клеточных органоидов для создания таких же органов. Развитие технологий и биотехнологий позволили постчеловеку выживать в самых трудных условиях, оживлять умерший организм и выращивать пищу с помощью инновационных 3D принтеров и инкубаторов. Так же постчеловек владеет новыми системами восприятия и чувствования. Например, система повышенной эмпатии, которая позволяет чувствовать эмоциональное и физическое состояние таких же как он и «нелюдей». Возможности картирования и эмуляции мозга позволят новым людям быть вечными в виде нейросети в цифровой реальности, либо имея дополненное биологическое тело.
Наших персонажей волнуют те же вопросы: права постчеловека, может ли герой распоряжаться своей смертью, если есть возможность больше не умирать, любовь, ответственность, возможность воспроизведения рода и передачи своих генов, если больше не существует мужского и женского гендера, а детей можно зачать и выносить вне тела.
Мы всматриваемся и видим нечто вроде опухолей, косметических уродств и паразитических (возможно, симбиотических) коллабораций с чем-то органическим. Одновременно мы видим, что субъекты-носители не испытывают неудобства от такого соседства на своем теле.
У постчеловека полностью ускользает время жизни его цивилизации. Объективно пластичность нервной системы быстрее технологической эволюции, что вчерашняя демонизация информационной скорости — это не биологическая, а культурная проблема.
Медленная социальная эволюция, которую мы наблюдаем, обусловлена политически: действующая власть в любой стране заинтересована в замедлении, и оттого охотнее всего внедряет сегодня обновляемые протоколы и стратегии безопасности: через них общество усваивает паттерны, ведущие к социальной стагнации.